För salt

Min stek blev alldeles för salt trots att jag följde receptet exakt. Vad gör man, kan man urvattna sill måste man ju också kunna urvattna kött också. Jo det fungerade faktiskt. Jag lade skivorna i kallt vatten en stund och torkade de sedan på papper. Det blir nog bra för såsen som vi ska ha till blev riktigt god. Ja vad gör man inte för att spara tid och pengar.

Nej nu måste jag göra mig färdig. Det finns inte tid att sitta här med telefonen och titta på bilder och blogga. Hassela väntar.

Kan inte låta bli att ta med fina Tova på Kents nygamla packmoppe som just nu är totalt nedmonterad för att så småningom byggas upp i helt orginalskick i -59 års modell.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0