Hemma igen

I dag åkte vi hem från stugan vid lunchtid. Vi var bjudna på kalas hos Petra. Det var Maja12 år som skulle firas. Maja är Jörgens dotter.

Det var ett mycket trevligt kalas med hela släkten och mycket gott fika. Vi fick träffa Jörgens föräldrar, hans 20-åriga lillasyster och hans superpigga 92-åriga farmor. Hans farmor bor hemma och sköter själv hus och hem. Hon kör bil fortfarande, en BMW i 500 serien. Det tycker jag är imponerande.

Helgen har annars inneburit renovering och snickerier i lillstugan. Kent håller på att konstruera en våningssäng i vinkel för fem personer, spännande att se det färdiga resultatet. Det blir säkert bra, han kan bara han vill :)

Vi flyttar nog ner till stugan redan nästa helg, jag både längtar och gruvar. Det är den förbaskade internetuppkopplingen som grusar tillvaron där. Jag är lätt beroende av att ha en bra uppkoppling. Hörde av grannen att det fungerade bra en bit upp på berget. Ser du någon som sitter på skogen vid Hälsingegränsen med en surfplatta så är det säkert jag.

Bilder från dagens kalas.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0