Jobb igen

 
Ja nu har den här sommarens lediga dagar snart passerat. I morgon väntar jobbet igen. Jag måste erkänna att det känns tyngre än vanligt att gå tillbaka till jobbet i år. Den här ledigheten har till stor del grumlats pga funderingar på framtiden. Vi tar det efter semester, nu kopplar vi av och har ledigt. Det är lätt att säga men oro och känslor lyssnar tyvärr inte alltid. Oron gör som den vill och har den här semestern galopperat fritt och påverkat både mig och min närvaro med familj och vänner. 
 
Oro inför framtiden är enligt min filosofi ett frivilligt val. Lev i nuet med öppna sinnen och ta tag i det som kommer, när det kommer. Hur mycket jag än har bearbetat mig med de orden har inte tanken och förnuftet lyssnat på mig. Jag har i stället lutat mig mot tiden som alltid går vidare. Jag har också lutat mig mot aktiviteter som ska skingra mina tankar, och aktiviteterna har blivit många. Jag har inte haft många lugna stunder den här semestern och det har tvinar mig att leva i nuet. Till er som känner mig mycket väl kan jag berätta att jag var på väg att titta på nytt hus nu förra veckan. Som tur är har jag under åren lärt en del, det blir inget nytt hus och det blir ingen flyttning, inte nu i alla fall :).
 
Tack vare alla dessa aktiviteter, resor, möten, nya intryck mm har jag trots allt haft en riktigt bra semester. En semester som jag alltid kommer att bära med mig i min positiva box. En semester som jag kan plocka fram och glädjas med, en semester som givit mig ny energi.
 
Nu behåller jag förnuftet ett tag till med mera aktiviteter, jag vet ju att det fungerar. I dag ska jag gräva grus för att tillsammans med Kent snygga till parkeringsplats och gångar här på tomten i stugan. Det finns hur mycket som helst att göra ;). 
 
Tack till er alla som har delat er ledighet med mig i sommar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0