Lust att måla

Äntligen har jag lust att måla igen. Jag har inte rört penslarna sedan i somras. Det är så otroligt avkopplande att sitta och bara fundera på livet och samtidigt måla. Det är som en meditation, tiden bara rinner iväg och jag känner mig så nöjd efteråt. Inte nöjd med tavlorna utan en känsla av att vara nöjd med mig själv.

Nu är det dag att förbereda inför en ny arbetsvecka. Inte för att det är så mycket att förbereda, det är inga jobbresor kommande vecka. Skönt.

Jag ska åka in med flickorna i morgon, Cicci behöver hjälp med Alfons. Hon har problem med ett knä som hoppar ur led vilket det gjorde nu senas i fredags. Det sväller upp rejält och hon får hoppa på kryckor vilket inte är så lätt när man ska med en 2,5 åring ut i bilen och in på dagis.

Här är dagens alster. En ny tavla och en nygammal som jag har målat på lite.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0