Lördag

I dag känner jag mig äntligen bättre.

Har jobbat några timmar på förmiddagen, det gäller att snabbt ta igen det som missades i veckan när jag låg däckad i sängen.

På eftermiddagen var ut till Ica Maxi. Det var absolut tomt i skåpen, inte ens råttorna skulle ha blivit mätta där.

Vi orkade inte fixa någon middag så det blev smörgåstårta till middag. Gott men inte så nyttigt, jag får hoppas att jag pallar med ett pass på gymmet i morgon.

Vi har tittat på stjärnorna på slottet, vilket trevligt program. I kväll var det Johan Rabeus kväll. Underbart fin människa och intressant liv. Att han var en diplomatson som gått på Lundbergs hade jag inte en aning om. Tragisk att hans familj inte kunde ta hans yrkesval, men tur för oss för han är verkligen stor.

Ja så var det Johult, orkar nästan inte kommentera det. Det är tragiskt att Jämtlin står och säger att dom hade förtroende för honom och att det var hans val att avgå. Sedan står Juholt och säger att det är hans beslut. Är inte dessa uttalanden lite väl magstarka.

Det fanns inget förtroende och inget val för Juholt. Jag förstår ju också att dom inte kan säga att han är avsatt för det krävs väl ett kongressbeslut för det, men dom kan väl ändå uttrycka sig lite mer trovärdigt. Spännande att se hur såpan fortsätter. Jag hoppas verkligen att dom nu samlar partiet och börjar jobba som ett parti i oppostion, inte för att jag är socialdemokrat utan för att jag vill ha lite intressanta debatter.

Så hoppas jag att inte kvällspressen badar i allt elände runt detta i evigheter framöver. Såg att Expressen intervjuat Johult gamla mamma som tyckte att han skulle stanna kvar, han var ju bara utsatt för mobbing och det pallade han med. Tragiskt.......

Nej nu ska jag läsa ut boken Brobyggarna med Jan Guillou. Mycket bra bok men när det var ca 30-50 sidor kvar ändrades vinkeln och jag tappade lusten att läsa ut den. Konstigt, det brukar ju alltid vara tvärs om, på slutet brukar man inte kunna lägga bort en bok. Jag kommer igen med helhetsintrycket.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0