I dag är det bättre

När jag slutade jobbet i dag åkte jag till Petra. Hon har vab:at i dag med febriga barn, Kent var också där.

I dag hade Tova inte tjafsat någonting alls men Petra var ändå rejält trött och slut. Tova hade vaknar 04:30 av hosta och då vaknade även Dante. Dom tycket båda att det var dagen och ville inte alls somna om. Det är verkligen kämpigt att vara ensam förälder och jag måste säga att Petra är en mycket duktig och tålmodig mamma.

När vi kom hem somnade jag en stund, det gick bara inte att vara vaken. Jag har inte sovit ordentligt på två nätter och det tar på. En natt är inga problem men två nätter går inte.

Jag skulle egentligen åka till Stockholm i morgon men har bokat om det mötet till tisdag nästa vecka. Skönt att inte behöva gå upp klockan 04:30 i morgon. Det blir långa dagar när man ska resa över dagen. Jag uppskattar verkligen mitt nya jobb med betydligt mindre resdagar. Jag har rest nästan varje vecka i över tio år så det är riktigt skönt att inte behöva göra det då ofta numera.

Jag så ett inslag på TV i kväll att det är många kändisbarn som kommer ut med avslöjande böcker om sin uppväxt. Nu senast var det PG Gyllenhammars dotter som givit ut en bok. För inte så länge sedan var det Anna Wahlgren dotter gav ut en bok om sin uppväxt. Hur påverkar det relationerna, är det bra eller dåligt.

Detta fick mig att fundera på den öppenhet som vi har i dag. Jag skriver ganska utlämnande på min blogg och det är det många som gör det. Vi lämnar ut våra liv även på Facebook. Är det rätt att göra det, undra om jag kommer jag att ångra mig en dag för allt jag skriver.

Nej nu ska jag inte gå ner djupare i dessa funderingar. Känner att ögonlocken blir tunga så jag passar på att sova när jag kan.

Tova i sängen.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0