Bra dag

I dag är jag nöjd med min dag.

Jag har tvättat. Städat frysen där det tyvärr kan bli mat bortglömd. Nu blir det en hel del att koka pölsa av i morgon innan det blir för gammalt. Korngrynen ligger i blöt.

Har också jobbat lite så nu kommer månadsdialogen att gå som en dans på måndag. Allt under kontroll och Q1 aktiviteterna är på banan. Skönt.

Inte nog med detta, jag har varit på gymmet på jobbet i kväll också. Petra ringde när klockan var runt 18 och ville ha sällskap. Måste erkänna att det kändes ganska besvärligt att åka iväg. - Kom igen sa Petra, vad missar du 1,5 timma i soffan kanske. Det kändes otroligt skönt när vi kom hem igen vid 20 tiden. Även Kent hängde på.

Tittade på stjärnorna på slottet när vi kom hem. Mycket trevligt program. De medverkande bjuder verkligen på sig själva, man får oftast en helt annan bild av de medverkande., I kväll var det Louise Hoffstens kväll, hon har inte haft det lätt med både skilsmässa och MS. Hon är verkligen beundransvärd, en otroligt fin och intressant människa och artist.

I morgon ska Kent och jag åka ner på gymmet här i Kvissleby. Jag har gruvat tillräckligt länge nu, i morgon blir det första besöket där. Det är inte träningen jag gruvar för, det är att vara där. Tänk om stället bara är fullt av unga atleter så kommer jag, en överviktig medelårders kvinna som är helt fel klädd, inte vet hur man gör osv. Ja men å andra sidan är det kanske jag som har största behovet av att vara där. Jag kommer igen i morgon och berättar hur det var.

Nu återstår bara sängen. Känner mig faktiskt lite mör i benen, hoppas att jag slipper träningsvärk i morgon.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0