Varför så kallt

YR säger -14 min termometer säger -20. Varför måste det vara så himla kallt, det går ju inte att vara ute.

Man säger att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Jag har inget i min garderob som gör en vistelse ute just nu behaglig. Skönt att det inte är många dagar som är så här kalla.

Petra fick inte igång sin bil i går, hon har inte det bästa batteriet. Jag tyckte att hon skulle åka och köpa ett nytt batteri. - Varför då, det blir ju varmare, svarade hon och lånade min bil. Jag så kan man ju lösa problemen, men hon har ju en snäll mamma ;). Och jag har en snäll dotter Cicci som såg till att jag kom hem från jobbet.

I dag jobbar Kent, själv är jag hemma och har eldvakten. Underbart med kamin och i dag är det inte bara mysfaktor, i dag gör den verkligen nytta.

Jag ska jobba en stund in, har inte fått klar min månadsrapport som ska skickas i helgen. Skönt att jag har en jobbuppkoppling hemifrån så att jag slipper ut i kylan.

På måndag - tisdag ska jag på ledarträff i Stockholm. Sedan är det inte många jobbdagar innan det är dags för vintersemester. Längtar........

Kid håller sig gärna framför kaminen i dag. Han kan nästan inte gå på den kalla snön ute. Måste kanske köpa skor till honom i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0