Stugan

Är i stugan i helgen. Petra och barnen längtade hit, dom var sugna på att åka skoter.

När vi kom ner i går för att elda upp och sätta på värmen så märkte vi att det varit rejält kallt här. Vi har normalt ca 8 grader inomhus. Nu när det var som kallast var det nog inga 8 grader här. Vi hade is på fönstren. Som tur var hade inget frusit eller gått sönder.

Micke, Line och barnen har också varit här i kväll. Micke och Kent har tagit fram skotern och gjort den körklar inför i morgon. Det ska bli fint väder enligt YR så vi får säkert en fin dag. Vi får se till att inte bli kall för vi är fortfarande förkylda och hostiga både Kent och jag.

Nu sitter vi i skenet av kaminen och tittar på Gaygalan. Helt otroligt vad trevligt dom verkar ha, mycket bra och massor av bra artister.

Tänk förr i tiden då de som var gay inte kunde komma ut med det. Tänk vad dom måste ha mått dåligt hela livet. Jag uppskattar den humana syn vi har i dag då vi tittar på människan för den den är och inte bryr oss om vilken dom delar säng med.

Tyvärr finns det fortfarande de som inte accepterar en annan läggning än hetro. Om dessa slutade och fantisera om vad andra gör i sängkammaren så skulle homofober inte finnas. Det sjuka sitter i huvudet på de som dömer. Jag älskar mina alla mina vänner oavsett vad de har för läggning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0