På väg tillbaka

Nu har vi kommit tillbaka till Phuket efter tre mycket bra dagar i Krabi.

Vi har varit i Krabi många gånger förut men jag har aldrig upplevt det så positivt som den här gången.

Nästa resa till Thailand blir nog några veckor i Krabi tillsammans med något av barnbarnen. Vi får se om det blir Jacob eller Elsa som följer med oss. Det är Jacobs tur men han har inte varit så sugen på att åka bort så länge.

Det är så otroligt mycket ryssar här på Phuket, kanske är det en orsak till att vi upplever Krabi bättre. Det är ingen som stör oss som vi hade det i fjol det känns bara inte bra.

Jag vill inte att det ska spelas rysk musik utanför vår balkong, vilket dom gjorde i går kväll. Jag vill inte heller att orkestern tackar för applåderna med -Spatsiba när jag är i Thailand. Jag är väl larvig, men ok, så är jag.

Nu väntar vi på att få tillbaka vår moppe (dom öppnar 10:30) som vi lämnade in innan vi åkte iväg. Vi måste åka och lämna in tvätt i dag och sedan blir det stranden i Karon.

Det är skönt att ta det lugnt ibland också. Kent ligger på sängen med sin bok och jag med telefonen som vanligt. Jag hinner faktiskt läsa en hel del jag också. Håller på med en bra bok som heter "Påven Johanna" och utspelar sig ca 800 år eKf. Det är min typ av böcker det ;)).
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0