På plats

Nu är vi äntligen på Karon Beach i Phuket. Resan gick bra men nu känner vi oss ordentligt trötta. Klockan här är nu 22:30 men i kroppen är den sex timmar till, dvs 4:30. Första dagen är tung, det gäller att kämpa på och hålla sig vaken så tidsomställningen går snabbt.

Hotellet vi bokat hemifrån är riktigt bra. Det ligger perfekt vid Karlssons restaurang. Rummet var ganska litet så vi bytte upp oss till ett familjerum med perfekt läge. Petra kommer nästa måndag och det andra rummet hade inte blivit bra för oss alla tre.

Nu sitter jag på vår balkong och dricker kaffe. På restaurangen nedanför underhålls det med levande musik. Härligt i kväll men jag undrar vad vi tycker om musiken om en månad.

Vi har hyrt moppe också. Det är ett måste att kunna förflytta sig smidigt, jag är inte den typen som bara kan vara i närområdet och gå mellan stranden, restauranger och hotellet. Det måste hända och det måste vara variation om jag ska trivas.

I morgon väntar stranden på dagen. Kvällen har vi bokat in på Wiking med god BBQ buffé i sällskap med vänner som också är här nere.

Jag kommer att göra många inlägg på bloggen. Det är så enkelt för det är gratis WiFi på hela hotellet. Helt suveränt för en datanörd som mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0