Helg med penslarna

I helgen har jag målat en hel del. Det var ju så kallt så det gick inte att vara utomhus så då passade det bra att sitta med färg och penslar.

Jag gillar Olle Baertlings tavlor. Det var dom som gjorde att jag fick lust att börja måla igen. Jag gillar hans raka linjer. Tittar man på han utveckling så ser man mer vanliga motiv fram till 40 talet. Under 50 talet så blir hans tavlor mer kantiga, även ansikten får kantiga linjer. Så i slutet av 60 och senare så blir det mer bara linjer och färger. Det är dom som jag verkligen gillar.

Dessa gjorde jag i helgen. Jag blev helnöjd med både motiven och färgkombinationerna. Det är kanske inte så mycket konst när jag gör dom. Vore det en Baertling skulle dom kosta minst 6 siffriga belopp. Hos mig kommer dom troligast att förgylla en vägg i köket.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0