Nu räcker det med snö

Nu räcker det med snö tycker jag. Jag har gjort min lilla Tuja så julfin med belysning men nu är den full av snö. Enligt nyheterna kan det komma ca 2 dm till i eftermiddag. Tur att Kent tar ansvar för skottningen.

Jag pratade nyss med min svägerska som kom hem från Thailand i går. Det är svårt att tänka sig att det kan vara 30 graders värme där nere nu.

Samtalet fick mig naturligtvis att tänka på vår kommande resa. Längtar verkligen efter den, jag tror att jag längtar mer i år än vad jag gjort tidigare. Jag längtar inte bara till värmen och ledigheten, det jag längtar efter allra mest i år är att få vara ledig och tillsammans med Kent varje dag i en hel månad. Numera har jag så mycket egen tid så jag uppskattar tvåsamheten med Kent ännu mer nu sedan jag slutat jobba. Den 24 januari bär det av.

I år har vi bokat rum hos "Dansken" via Agoda. Vi trivs verkligen på det hotellet trots att det är både enkelt och ganska nött. Där bor inga dryga besserwisser charterresenärer eller "vissa andra" nationaliteter som jag inte vill dela hotell med. Vi trivs med personalen som vi lärt känna genom åren, dom är alltid så trevliga mot oss. Jag har hört att alla inte upplever det så men vi har bara positiva erfarenheter.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0