Skön helg

I helgen har vi mest varit hemma och bara tagit det lugnt.

Vi var en sväng till Birsta i går men där var det så mycket folk så vi stannade inte så länge. Vi köpte en ful plastlåda till dynorna på altanen. Jag kom på (efter många år) att det faktiskt är mer fult att ta in dynorna och lägga dom på en fotölj i rummet innanför.

Vi köpt pilgrimsmusslor och skulle äta en god middag på tu man hand. När vi sitter vid bordet känner jag mig inte alls sugen på någon mat. Jag blev jättedålig och fick världen magsjuka men i dag är det bra igen. Konstigt att man kan bli så dålig och så går det över lika snabbt som det kommer.

I dag har vi bara varit hemma. Kents bror och delar av hans familj kom och hälsade på. Nu på middagen kom Petra, Jörgen och barnen. Jag hade gjort gräddstuvad lever med morötter. Riktigt gott var det men det tyckte inte Tova som sa - mormor det här köttet tycker jag inte om :(

Nu är det inte mycket kvar av helgen. Jag ska sätta mig och läsa lite. Ska till Stockholm på tisdag och ceritfieras i arbetsmiljö så det är säkrast att läsa på lite till. Det är både ett skriftligt och ett muntligt prov och jag vill verkligen inte behöva göra om det vid ett senare tillfälle.

Naturligtvis har det blivit en stund med färgerna och penslarna också. Det är ganska mycket målning just nu. Det är avkoppling på hög nivå för mig.

Det blev en färgklick på fasaden och en inne i rummet. Ute tyckte inte Kent att det ska sitta några tavlor, vi får se hur länge den blir kvar.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0