Alfons och jag

I dag har jag varit tillsammans med Alfons. Han har ögoninflammation och då är det inte så lämpligt att vara på dagis. Det känns bra att kunna hjälpa till med barnpassning även dagtid ibland. Numera är det tillåtet för mor och farföräldrar att ta ut vård av barn vilket är bra men det vill inte jag göra. Är jag ledig då ställer jag upp men att stanna hemma med sjuka barnbarn det gör jag inte.

Det är verkligen full rulle med små barn i huset, inte en lugn stund. Dom är oftast snällast när man är igång och gör saker så jag har fått mycket gjort i dag.

Vi har stekt köttbullar och bakat en rulltårta. Vi tog bilen ut till Plantagen och köpte påsk blommor som vi har planterat ute. Vi köpte också nya krukor till köket.

Cicci kom och hämtade Alfons strax före 15:00. Nu ska jag packa ihop det sista som ska med till stugan. Vi blir där i påskhelgen. På påskaftonen kommer hela familjen. Jag är så glad att dom fortfarande ställer upp på alla mina traditioner. Var vore en påskaftonen utan hela familjen, Ja det skulle nog gå bra det också, men tyst och tomt skulle det bli.
.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/896486/images/2012/pic_197043024.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0