Hemma igen

Ja nu är vistelsen på Österåsen avslutad för den här gången. Det har trots allt varit en bra vecka. I går kände jag att det här kommer att bli toppen. Vi fick då en förhandsinfo om Mindfulness som är en metod för återhämtning. Jag kände verkligen att det kommer att passar mig. Längtar nu till nästa resa till Österåsen då jag kommer att få lära mer om detta.

Innan jag åkte hem i dag var det samtal med min kontaktperson. Vi gjorde tillsammans upp en plan för hur jag ska leva (äta, motionera mm) nu de kommande fyra veckorna. Även det kändes jättebra, det känns att det är allvar nu. Tar jag inte tag i hälsan nu, när ska jag då göra det. Klockan går fort så det gäller att hänga på.

På hemväg stannade jag för göra inköpen till kvällens middag. Jag måste erkänna att det har varit många tankar på god mat under veckan. Österåsen serverar bara vegetarisk kost, det är inte så stora variationer på innehåll eller kryddning så det blev lite enahanda. Jag längtade fisk så till förrätt köpte jag pilgrimsmusslor, till varmrätt ville jag ha en god vit fisk. Det fanns tyvärr ingen så det fick bli lax och passerad potatis och naturligtvis mycket grönsaker.

Jag lagade maten med glädje och åt förrätten med god aptit. När det var dags för varmrätten var jag för mätt för att kunna äta mer. Tydligen har det hänt något med min mage, positivt.

Kent gjorde mig riktigt snopen när jag kom hem. Innan middagen satt vi och pratade om min vecka. Plötsligt klev han upp och gick och hämtade två inslagna paket. Bara till dig för att .... sa han. Jag öppnade det första paketet och där var en fin scarfs och i det andra var det en matchande blus. Petra hade hjälp honom. Hon hade varit och lagt undan plaggen så han behövde bara åka till butiken och betala. Det är sånt som gör att livet känns underbart, han har nog längtat lite efter mig i alla fall. :))

Scarfsen och min middag.

Nu ska det bli underbart att sova i min egen säng. Sjukhussäng är inte att föredra.

.








Kommentarer
Postat av: Petra

Tack för underbar mat mamma!!

2011-10-29 @ 09:51:10
URL: http://pelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0