Snart är det jul

Jag längtar jättemycket till julen i år. Jag kunde inte vänta till kommande helg med att göra adventsfint ute. Har plockat fram adventsstakarna också men dom får jag inte sätta upp förrän till 1:a advent för Kent.

Vi ska fira jul i Forsa i år, hela familjen utom Tova och Dante kommer. Dom ska vara hos Peter i år, det känns lite trist. Det är så härligt när vi är tillsammans allihopa. Jag älskar verkligen min farmor - mormor roll. På juldagen ska vi vara allesammans hos Petra för då är Tova och Dante hemma hos Petra igen.

När barnen var små och bodde hemma var hela december en lång och trevlig väntan till jul och Tomten. Varje dag skulle det lukta glögg och pepparkakor i huset. Kvällen före julaftonen skulle det sista fixas till och det var ofta Cicci som lade sista handen på julpyntet. Tomtar mm skulle sättas upp på kakel och kylskåp. Det var självhäftande plastfigurer som användes år efter år. All julmaten skull avsmakas och så var det rimstuga på TV:n. Det var härliga tider när barnen var små och före uppesittarkväll med Bingolotto.

I år när Cicci hörde att jag skulle vara borta hela december sa hon. Men mamma den tiden kan du väl inte vara borta, den tiden är ju underbar. I dag när Kent och jag är ensamma så är det inte glögg och pepparkakor varje kväll i december. Men det gläder mig att barnen tagit traditionerna vidare till sina familjer.

Ja som sagt, i år blir jag borta nästan hela december. Kommer hem igen den 15:de så det blir det inte så mycket förberedelser och väntan för mig i år. Kanske får jag träffa Tomten på Österåsen, vi får väl se.

Nej nu väntar kudden. Jag känner mig frusen i kväll. Har lite ont i halsen också. Hoppas att jag inte blir sjuk i morgon. Jag har en hel del som ska fixas på jobbet innan jag går på ledighet så det skulle inte vara bra.
.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0