Sjuk.........

I dag har jag varit hemma från jobbet. Har ont i kroppen och halsen. Det är så typiskt, jag som ska bort till veckan och har massor att fixa på jobbet. Blir hemma i morgon också, hoppas kunna vara på plats på fredag.

Läste att Financial Times hade rankat EU:s finansministrar igen. Känner mig stolt när Anders Borg utses till en ohotad 1:a plats, alla kategorier. Jag undrar hur Sveriges ekonomi skulle vara i dag om vi haft en Socialdemokratisk regering där Tomas Österros hållit i plånboken. Hemska tanke, helt säkert är att vi inte haft den ekonomi vid har i dag. Jag hoppas att alla inser vad som är bra för Sverige på lång sikt. Att alla funderar både en och två gånger varför vi trots det bistra ekonomiska klimatet i Europa ändå är så skonade.

Arbetslösheten totalt inom EU är på drygt 10%. I Sverige är den på 7,1% i september vilket är en minskning mot 8,1% kvartal 1. Det är väl bl.a. det som gör att Anders Borg utses till den främsta.

Såg på nyheterna att förtroendet minskar rejält för Juholt, jag tycker att han verkar vara en riktig pajas. Inte ett dugg förvånande med ett minskat förtroende. Hur kan ett så stort parti som Sossarna utse honom till sin ledare. Det borde finnas massor av kandidater. Det känns mest bara tragiskt, eller bra om man som jag gärna behåller ett blått alternativ. I ett inslag på nyheterna var det en nöjd aktiv sossen kvinna som sa - Det är ju ingen Messias vi ska ha, jag tycker att han är bra och vi måste ju jobba själva. Ja det är klart att dom ska, men med en oärlig och otydlig ledning så blir det mycket svajigt i hela den socialdemokratiska organisationen. Det verkar som att de som är nära Juholt är nöjda med honom, det doftar inte demokrati. Det doftar rädsla, rädsla för att inte få vara med och att inte få några uppdrag.

Nu sitter jag och tittar på Kvälls öppet. Det handlar om hur vi behandlar våra djur och hur djurskyddsaktivistetna agerar. Hur mån man är om djuren kan man ju inte gå till angrepp på producenterna som följer gällande lagar. Just nu är det minkarnas förhållande och julskinkans varande som diskuterad. Det måste ju vara mycket bättre att försöka påverka de som fattar besluten än att mot lagen fördärva för vissa näringsidkare. Vilken annan kriminalitet tycker vi är bra, konstigt att inte dessa aktivister ses som kriminella rakt igenom. Det är ju faktiskt det dom är. Sedan kan man ju diskutera om man ska bära minkpäls men det måste ju var och en få bestämma själv utan att dömas. När det gäller julskinkan så finns det ingen aktivist eller debatt som kan få mig att avstå den på julbordet.

Nu är det kudden igen som kallar, känns som jag kan sova utan problem trots att jag har sovit en hel del i dag.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0