Ledig i dag

I dag har jag en ledig dag. Alla på jobbet har fridag inför arbetshelg så jag passar på att vara ledig. Skulle följa med Cicci kl 09:00 och besöka Alfons ny dagis. Det blev inget av med det och det var väl inte hela världen. Besöket var bara positivt så Alfons kommer att byta dagis den 5 december.

Jag vaknade kl 09:50, fick en smärre chock när jag tittade på klockan. "Alla" hade ringt och jag hade inte hört något.

Cicci kom hit för att se vad som hänt. Inget jag bara sov :)). Det har hänt vid tidigare tillfällen att jag sovit som en död så i dag blev dom inte rädda (hoppas jag i alla fall).

Jag tror att min kropp numera stänger av ibland och bara tar den vila som är nödvändig. Det är lätt att man trissar upp takten och rätt som det är går det för fort igen. Jag är tacksam att det finns någon - något där inne som hjälper mig att sätta takten.

Nu sitter jag och tittar lite på TV, det är repris på Godkväll. Inget jag brukar titta på i vanliga fall.

Ska ha en donardag i dag, här behöver städas och tvättas. Behöver också åka och köpa nya blommor till köksfönstret. Det är underbart att bara vara hemma och bara vara. Längtar så tills det är dags för pension. Förut ville jag alltid vara yngre, i dag är det omvänt. Längtar till jag blir runt 60 år och kan gå i pension.

Har nu stängt av TV:n nu och kör Spotify på den i stället. Just nu är det The Refreshments som underhåller. Perfekt musik att städa till så nu kör jag igång.

Klockan 16:00 är middagsbjudning här för Petra och barnen. Stuvade makaroner, stekt falukorv och ett kallt glas mjölk står det på menyn. Härligt fredagsmys ;))

Önskar er alla en riktigt trevlig helg.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0