Julbord på Villa Marieberg

I kväll har vi varit på Villa Maireberg

med släkten på Kents sida. Det är alltid så trevlig att träffas och gott som bara den var det. Det var väl inte det allra bästa matvalet före mina kommande grönsaksveckorna på Österåsen men det gäller ju att passa på.

Villa Marieberg är en mycket fin sekelskiftvilla som ligger i sluttningen på Norra sidan om staden. Det finns så otrorligt mycket fina byggnader från seklets början i vår stad. Det beror på den stora branden som ägde rum 1888. När staden skulle byggas upp igen så ville dåvarande byggherrar överträffa varandra. Det får vi i dag vara tacksamma över för vackra hos finns det gott om.




Håll med om att det är ett mycket vackert hus.



Det är vänner till Erika och Stefan som arrenderar och driver verksamheten i villan.

Vi som träffasdes var Kents pappa med fru Katarina. Kents lillasyster Erika och hennes familj. Dessutom var våra små flickor Ellen, Elsa och Tova med.



Jag blir så besviken när jag ser mina bilder. Det är så hopplöst med ögonen numera, ofta är det suddigt som bara den. Jag tror att jag tar fina biler men när jag kommer hem och ser dessa i datorn så är det hur suddigt som helts. Jag försåt inte hur det kan blir så när jag har kameran inställd på auto. Orsaken är kanske att det numera är en skakig tant som håller i kameran :)

Här ser vi i alla fall vårt sällskap om än med suddig skärpa.

Maten var mycket bra, jag kan verkligen rekommendera deras julbord. Det var bland annat massor av goda sillar det var mycket fräscht upplaggt. Jag tycker inte om när det ligger massor av mat framme i värmen men så var det inte här. Det var många små skålar och fat som byttes ut med jämna mellanrum. Dessutom var det världens minsta köttbullar till barnens förtjusning.

Tusen tack för en jättefin kväll, ett speciellt tack till Dennis och Katarina = Kram.

Nu ska jag fortsätta och packa mina väskor. Det blir en hel del packning som ska med. Det är träningskläder, badkläder, prominadkläder och så vanliga kläder. Mycket skor blir det också. Dessutom ska lilla bil TV:n med, det finns inte TV på rummen. Jag är inte typen som sitter i ett TV rum och ser det majoriteten vill se. Tittar jag på TV vill jag också välja program.

Ha det bra alla vänner, jag kommer igen med löpande rapporter från hemmet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0