Hela familjen samlad

Jag är väldig på att fotografera, numera oftast med telefonen. Tyvärr blir inte bilderna så bra som ni ser. Det beror väl delvis på telefonen och delvis på mig.

För mig är det inte så viktigt att det är skarpa och fina bilder. Tittar man på egna bilder så är det känslan och minnen man ser. Hur det var just få när bilden togs.

Jag måste kanske skärpa till mig när jag lägger ut bilderna. Känslan är det ju bara jag som har, för andra är det kanske så roligt att titta på suddiga bilder och människor med blanka eller röda ögon.

Här sitter det flesta i familjen samlade. Jag kan inte förstå att mina barn är mellan 30 och 36 år. Jag minns en gång när mamma sa - Tänk att min Lill jänta fyller 50 år. Jag förstår henne, det är svårt att inse att barnen är vuxna självständiga människor.

Vi pratade i helgen om hur länge Micke och Cicci har haft sina respektive. Det var så lyckat att dom träffade Line och Tomas samma dag. Nu i november har dom varit tillsammans i hela 18 år. Micke har haft Line halva livet och Cicci har en mer än halva sitt liv tillsammans med Tomas.

Jag minns att jag tyckte att det var stort när jag själv kom till den brytpunkten tillsammans med Kent.

Här sitter dom flesta samlade. En familjebild med alla samlade har jag aldrig lyckats få till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0