Försov mig

I dag försov jag mig så jag missade vattegymnastiken. Det har jag nu tagit igen med en rask runda här i närområdet. Full av glöd satte jag på mig stegräknaren som till min besvikelse inte fungerade. 45 raska minuter, hur många steg kan det vara. Jag struntar i stegräknaren, det blir kanske tom bättre.

Efter frukost var det en föreläsning om hjärnan och Kognetiv beetende terapi. Hon som föreläste var för ovanligheten skull mycket bra. Hon tog ner alla varför till en nivå där det blev mer självklar. Det jag fick med mig därifrån var - Bry dig om dig själv. Tyck om dig själv. Ändra ditt beetende och dina krav så att du mår bra av dom. Säg nej om det inte känns bra. Med andra ord, respektera dig själv så respekterar också omgivningen dig. Enkelt eller hur.

Hon sa också att "den lilla hjävulen" som vi flesta har kommer från våra livsregler som format oss genom yttre påverkan. Fundera på om dessa regler stämmer överens med dina, gör dom inte det så tala om för hjävulen vilka regler som gäller i fortsättningen. Också enkelt eller hur...........

Nu är det brådis. Har möte med min kontaktperson om fem minuter.

Här är en bild på huset och min balkong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0