Fint på mammas grav

I dag har Tova och jag varit på gammel mormors grav och gjort fint. Det är så roligt att vara med Tova och höra alla hennes funderingar.

- Trodde du att mormor skulle dö frågade hon. Jag det trodde jag blev mitt svar. Vet du mormor - det trodde inte jag, jag trodde bara att hon var vanligt sjuk och skulle bli frisk igen.

Efter lite mer funderingar sa hon - Jag har ju en till gammel mormor. Har du sa jag? - Ja jag har ju Ester (Peter mormor) vet du väl, så har jag ju Rune ( Peters morfar). - Bra vad nu när inte gammel mormor finns.

Barn är underbara.

Jag har sagt många gånger att jag tror att mamma har flyttat in i mig. Det säger Kent och barnen också. Ofta säger dom - Titta på mormor. - Lyssna på mormor när dom ser eller hör mig. Ja nu är väl inte det så konstigt, döttrar blir ju ofta lika sina mödrar. Men jag känner att hon finns med mig.

I dag när Tova och jag var på graven för att göra fint kom hennes tårar. Det är inte jag som gråter ändå rinner mina tårar. Jag hör vad hon säger, jag hör att hon längtar efter oss, jag hör att hon vill vara med oss. Det är du också mamma, du är alltid med oss.

Tova tänder ljus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0