Allahelgonahelgen i stugan

I kväll när vi kom hem från stugan skulle jag blogga från datorn för att kunna lägga ut många bilder i ett inlägg som inte fungerar då bra från telefonen. Jag fick inte till det, fattar inte vad jag gjorde för fel.

Ja här ligger jag i soffan och plippar på min telefon för att få till några rader.

Ja som rubriken säger så har vi tillbringat Allahelgona i Armis. Petra och hennes barn har varit hos oss hela helgen. Alla andra kom på lördag och åt middag med oss. Jag är ju väldigt för traditioner som du säkert vet. Den här helgen ska det träffas. Jag gör alltid en försmak av julen vilket uppskattad av alla i familjen.

Petra berättade för en kompis att vi äter julmat. Hon fick ett förvånande svar - Julmat? Hon sa - Mamma jag trodde att alla gjorde det. Varför säljer dom annars julskinka. Ja nu säger dom visserligen helgskinka. Vi får väl säga i fortsättningen att vi äter helgmat. Gott var det i alla fall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0