Semester 2011

Semester

Ja äntligen var det dags för lite ledighet. Vi hade planerat 4 veckor men för mig blir det inte så full ut. Jag jobbade en del första veckan (förra veckan) pga månadsskiftet och det som det medför.

Vi åkte i alla fall hemifrån förra måndageftermiddag. Första stoppet blev i Stockholm, vi hade hoppats på att få en plats i centrum på en camping som ligger på Långholmen. Tyvärr var det fullt trots att vi är ute i början av semesterperioden. Vi åkte ut till Bredäng. Där var det helt ok, det gick också bra att jobba uppkopplat därifrån.

På tisdagseftermiddagen cyklade vi inte till stan, ca 1,5 mil enklel väg.




Småbåtshamn fotat från en bro, på kortet nedan en vy från samma bro. Där ligger det en fin husbåt som någon säkert bor på. Stockholm är en underbar stad som vi kan vara stolta över.




Håll med om att det är underbara kontraster.

Vi cyklade vidare in mot centrum. Här har vi stannat vid Södermälarstrand, min chef Eva ringde och vi pratade lite jobb. Tänk att man kan ha kontoret på fickan, det fungerar verkligen bra nu för tiden.





Vi fortsatte mot Östermalm och stannade på en mysig restaurang på Strandvägen. Här sitter Kert (klockan är strax 20:00) och kommer på att det är premiär på Allsång på Skansen i kväll. Vi har just beställt in vår mat och vill inte bara åka ifrån den, hur kan man bara missa Måns på målsnöret. Det var verkligen snopet.




När klockan började närma sig återfärd till Bredäng kändes det inte så lockande att cykla längre. Jag ringde taxi och försäkte få tag på en bil som kunde ta med två cyklar, lyckades inte. Då började jag kolla på Internet om man kunde ta med cykel på tunnelbana - pendeltåg. Det var inte tillåtet men jag fick många tips hur vi skulle montera ner cyklarna och lägga dom i två plastsäcker. Verkar inte så lättsamt så det blev en cykelfärd tillbaka till Bredäng.

Vi stannade i Stockholm tre dagar, vädret var underbart så de var delvis jobb och delvis sol och upplevelser.

Sköna dagar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0