Orsa

Härliga soliga dagar i Dalarna

Ja som jag skrev i mitt förra inlägg så sträck körde vi från Trelleborg till Orsa i Dalarna. Vi tappade lusten för Österlen, längtan efter att träffa Cicci med familj var starkare.

Vi hade några riktigt bra dagar tillsammans. Vädret var helt underbart. Blåare himmel kan man inte önska sig.

Här en bild på Ellen och Elsa som har blivit riktigt stor vid det här laget. Ellen blir 11 år och Elsa har fyllt 8 i år.




Här sitter Alfons, ¨han är en kille som kör i 120%. Alltid på gång, pratar som bara den. Synd att vi inte alltid förstår vad han säger.



För mig är det verkligen avkoppling att vara tillsammans med Cicci. Hon är helt suverän på att dona och fixa. Jag har varje dag satt mig vid dukat bord, Cicci har fixat maten till oss alla. Det spelar ingen roll om hon är hemma eller i husvagnen, hon lagar ändå lika god mat och dukar alltid fint. Inga karrotter på bordet här.  

Bilder från poolen.

   

Cicci, Kent, Elsa och Ellen.



Efter tre härlilga dagar i Orsa åkte vi hem på fredagen. Då hade vi varit ute nästan tre veckor i bilen. Det är kanon med husbil, tänk vilket tur att vi äntligen kunde köpa oss en egen bil. Det går inte att jämföra med att åka med husvagn. Det är så enkelt att bara stanna till, mitt i en stad eller på en parkering efter vägen. Jag gillar verkligen det här livet. Synd att man ska måsta jobba också. Skulle gärna leva så här hela sommarhalvåret.

När vi kom hem var det renovering i Armis som väntade, vi ska göra helvitt i stugan. Väggar ska repareras och målas. Vitmålad panet ska upp på vissa väggar mm mm.

Ja nog finns det att göra om man känner att lusten pockar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0