Flensburg

I går var vi i Flensburg

Vi åkte vid lunchtid från Hvide Sande. Jag tog många fina bilder där men tyvärr har jag glömt datakabeln till rätta kameran så jag kan inte lägga ut dessa bilder. Det var bl.a bilder från campingen som vi var på med er Marie, du får se när vi kommer hem. Vi missade den campingen när vi kom, om inte hade vi stannat där igen för den var verkligen fin.

Det var inte så många mil ner till Flensburg, 18 mil tror. Vi kom fram vid middagstid i alla fall och hittade till en ställplats mitt i stan, alldeles intill en småbåtshamn. Helt ok. När vi tog en runda upptäckte vi att det var hamnfest, massor med folk och små restauranger - matmojar - öltält mm. Vi strosade runt ett tag, när vi sedan skulle gå och sätta oss för att få lite mat och dryck började det regna, det gjorde att det blev fullt på alla ställen under tak. Vi fick äta och dricka i bilen i stället.

Det var troligast något tema kring gamla båtar för så många gamla båtar som det fanns där har jag aldrig tidigare sett. Vi vaknade tidigt i morse och gick då en runda och tittade.


Otroligt fina båtar, både stora och små.

   




Inte ofta jag är med på bild, här står jag i alla fall och myser i den tidiga morgonsolen. Det är nästan bara Kent och jag som är vaken, med undantag av några på parkbänkarna som nyss har vaknat till efter gårdagen festande.





Tyvärr har jag inte kommit på om det går att zoma bilder med min telefon.  Långt borta (det är inte så långt som det ser ut) mitt på bilden är det en småbåtshamn, alldeles i anslutning den den hade vi bilen parkerad.

Natten var inte så lugn, det var tjutande sirener blandat med underhållning och högljudda röster. I morse när vi satt och fikade sa jag till Kent - Tänk så mycket sirener det är här. - Är det sa han, jag har inte sett en enda syren. hihi. Det var kanske lila syren han tänkte på.

Visste du att enligt den Grekiska mytologin är Sirener en grupp najader som lockade sjömän i fördärvet med sina vackra sånger. Sirenerna levde bland skeletten av de sjämän det hade förhäxat. Våra Sirener låter minst sagt lockande.

Vi åkte vidare ganska tidigt ner till Kiel. Här hittade vi till en jättefin ställplats alldeles intill Kiel kanalen. Här går det massor med stora båtar men det är inget störande ljud, det är bara sus i träden och måsarnas skri som hörs. Verkligen perfekt ställe.

Jag gick med i husbilsklubben.se i våras. Det kom massor med klisterdekaler mm hem i brevlådan. Vad är det här för grejer du har beställt sa Kent lite hånfullt. - Ska vi kleta bilen full med en massa dekaler. Nej det hade jag inte tänkt men det är kanske en bra site att ha tillgång till. Jag det var det - Det är tack vare den som vi hittar till alla fina och billiga ställplatser. Bra att jag gick med det tycker även Kent nu,  - Du är duktig du gumman sa han i dag när jag satt med GPS i telefon och guidade oss fram här i Kiel.




Håll med om att det är fint här.

Nu ska vi cykla in till centrum. I kväll ska jag titta vart vi kan proviantera i morgon. Hittar säkert tips på billig öl på Google. Hur funkade livet förut utan Internet, ja jag fattar inte...................







 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0