Många inlägg blir det

Som ni förstår så pratar jag med min blogg när inga öron finns tillgängliga. Därav alla dessa inlägg.

Jag skrev häromdagen om solstolarna som jag upptäckte på en altan här på baksidan. Jag skrev att dom skulle bli fina hemma på mitt soldäck i stugan.

En vän på FB gjorde mig uppmärksam på att det säkert var solstolar från gamla sanatorietiden. Stolar som de lungsjuka fick ligga i för att kunna vistas en stund i solen.

Naturligtvis är det sådana stolar. Det gick en film genom mitt huvud, en film där unga sköra människor ligger på rad i solen i väntan på ett tillfrisknande eller i väntan på döden.

Jag vill inte ha någon av dessa stolar på mitt soldäck. Jag tycker att det är tragiskt att dom ännu står kvar här.

Det är inte så underligt att detta inte känns som ett hälsohem. Här finns ju dessa stolar, sjukhussängar, landstingets handdukar och sängkläder och mycket mera som minner om ett sjukhus.

Skulle allt sådant bytas ut skulle Österåsen säkert ha mycket bättre statistik på sina behandlingar och kunde då kanske slippa dessa eviga diskussioner om nedläggning.

Undra om jag ska söka jobb här. Det finns massor att göra som blir till det bättre. ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0