Jullov

I kväll var det skolavslutning i Njurunda kyrka. Alla mina stora barnbarn går på Heliås friskola och dom har alltid ett fackeltåg kvällen innan jullovet.

Det var så fint och stämningsfullt med alla glada barn och fina julsånger.

Efter kyrkan var vi iväg för att handla det sista av maten men det var så utplockat så jag får handla efter jobbet i morgon.

Jag har fortfarande inte all julmat fixad. Vi får ha en lång kväll vid spisen i morgon Kent och jag. Jag är ledig på fredag så det är lugnt.

Klapparna är fixade och julfint är det i stugan så jag känner ingen stress. Jag är inte alls lika hysterisk inför julen nu längre. Det blir alltid så bra ändå.

Det viktigaste är ju att man träffas och bryr sig om varandra. Julen ska ju var en stillhetens helg. Det verkar som alla har glömt bort det.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0