Jobb i dag

I dag har jag jobbat igen. Det kändes bra att vara tillbaka. Jag känner mig laddad. Det är jag alltid den här tiden på året. Jag vill summera det gångna året och lägga planen för 2012.

Jag hämtade Tova och Dante på dagis i dag. Petra var lite sen från jobbet. Nu är jag hos barnen igen, Ciccj och Petra har åkt iväg för att handla mat till nyår som dom ska fira tillsammans i Ciccis husvagn i Hassela.

Tänk när dom körde ner baracken som dom har i anslutning till husvagnen. Vilket drama, det är ganska skrämmande när dom lyfter ett helt hus med en traktor. Som tur var gick det bra och baracken blev jättefin både ut och invändigt.

Jag lästa om problemen som Dagmar hade ställt till det för Hasselas sportanläggning. Dom var strömlösa från söndagsnatt till på tisdag. Både hotell och stugor blev helt utkylda. Gästerna fick avbryta sin semester. Så trist när man kanske hade planerat en härlig ledighet med familjen mellan jul och nyår. Tänk också vilka ekonomiska förluster för stället, jag undrar om försäkringarna täcker. Vi vill ju verkligen att den anläggningen ska gå bra så att den blir kvar.

Här sitter Tova i din säng och tittar på barnkanalens årskrönika samt en bild från Hassela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0