Gud vad jag är pigg

Det har verkligen hänt något med mig.

Jag är så pigg som jag inte varit på många år. Tänk vad rätt medicin och rätt dos kan göra gott. Här har jag gått som i en dvala flera år i onödan.

Det är nog tyvärr så att Diabetes 2 inte tas på allvar av alla. Kan det vara så att läkare tycker att man får skylla sig själv om man är som jag, lite överviktig.

Dom skulle bara veta vad tungt det kan vara med fysisk aktivitet när kroppen känner sig som 80 år. Dom skulle också veta vad svårt det är att viktminska när sockret ständigt är alldeles för högt.

Ja nu hoppas jag att det får vara så här bra i fortsättningen. Nu är det bara skönt med en promenad, i dag blev det drygt 4 km.

Jag kokade pölsa av köttfärs som jag skrev om i mitt tidigare inlägg. Tog 2 kg köttfärs, 1 pkt korngryn, 5 lökar, 5 buljongtärningar och vatten. Enligt receptet skulle grynen svälla över natten, jag lät det svälla ca 2 timmar i varmt vatten.

Stekte först löken i smör och sedan på med köttfärsen, kryddor, buljong och vatten. Det fick puttra ca 20 minuter, sen på med grynen och mer vatten. Allt fick sedan puttra på svag värme ca 1 timma.

Den blev mycket bra, det blev till och med bjud middag åt Kents bror som åt med god aptit. Jag uppskattar att det blev ca 20 - 25 portioner god och billig mat. Cicci kom förbi så jag skickade med henne en låda också. Jag minns vad glad jag blev när mamma hade fixat mat till min familj, nu är det min tur att göra vardagen lite enklare för mina barn.

I kväll har jag också varit herrfrisör och klippt Kents bror. Han är en återkommande "kund" så han måste ju vara nöjd. Kul .

I morgon ska vi hämta hem Ozzy. :)) Hur ska jag kunna sova? Det känns som kvällen innan Tomten kom när jag var barn.
.


Kommentarer
Postat av: Megan

ska ni bli hundägare Va kul o vilket vackert namn

det heter Jennys lilla vovve också Men han är uthyrd till ett par för Rotweilern o Ossy kompade inte så bra

2011-12-09 @ 10:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0