Ellen 12 år

I dag har vi varit och grattat Ellen som blir 12 år i dag. Jag minns den natten hon föddes som om det var i går.

Vi hade varit på julbord på Södra Berget med Bäcklunds. Det var en fredagskväll. Eftersom jag visste att det snart var dags för Cicci höll jag mig både anträffbar och körklar. Hennes man Tomas hade inget körkort på den tiden.

När vi kom hem och lagt oss ringde telefonen. Kent som inte prutat på nubben till sillen hade somnat genast. I vanliga fall är han inte så lätt att väcka efter en festkväll. När jag viskade till honom att det var dags för Cicci satte han sig klarvaket upp i sängen och frågade om han skulle följa med.

Jag skyndade iväg själv, det tog inte många minuter innan jag satt i bilen på väg till Cicci. Jag minns att det snöade jättemycket den natten men det oroade mig inte det minsta. Jag hade bara Cicci och det kommande barnbarnet i tankarna.

När jag kom fram säger Cicci oroligt, -Vart ska vi göra av Rocky. Det var deras stora blandrashund. Jag tar med honom hem svarade jag. - Men mamma han får ju inte åka i din bil, sa Cicci. Jo sa jag - I natt får han göra det.

När jag kom hem igen var det omöjligt att somna. Det var en riktigt lång natt. På morgonen kom mamma och Micke. Vi satt alla och väntade på att telefonen skulle ringa. När klockan var runt 10 kunde jag inte hålla mig länge.

Jag ringde till BB och sa - Jag vet att ni inte får säga något, jag vill heller inget veta. Jag vill bara höra att allt har gått bra. Jag fick ett lugnande besked och efter ett tag ringde Cicci och berättade för oss att hon fått en liten flicka.

Där satt vi hela familjen inklusive mormor och grät av lycka. Det var en otroligt stor händelse, tänk att det hade kommit ett nytt litet liv till vår familj. Ett litet barnbarn.

Ja Ellen, det var för 12 år sedan. Grattis min underbara unge på din stora dag. Jag älskar dig.

Här sitter Ellen med lillebror Alfons som också ville vara med på bild.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0