Vaxholm

Vi är klar i Vaxholm, blir här tills i morgon.

Vi bort helt ok fast jag blev lite besviken när vi kom hit eftersom det är några kilometer in till centrum.
Det ligger mycket fint vid vattnet med både klipport och fin badstrand.



I går förmiddag cyklade vi in till centrum och strosade runt. Vi hade tänkt åka ut till Sandhamn men det går bara en fälja per dag härifrån och den gå enligt vår klocka för tidigt så vi missade den.  Det är otroligt vackert här. Massor av fina små butiker och trevliga restauranger. Massor av trevliga människor och fina båtar.



Jag har ställt upp mig "fint" allt efter Kents önskemål



Vaxholms fästning



Småbåtshamnen med Vaxholms hotell i bakgrunden.

Vi åt lunch på en liten mysig restaurang alldeles intill gästhamnen. Sportbar nr 10 heter den. Vi åt varsin ceasarsallad och den var helt ok, bra mat, bra priser och trevlig miljö. Inget att klagar.





När vi kom tillbaka till bilen ringde kompisar som bor i Stockholm. Dom satt på skärgårdsbåten på väg ut till oss. Jag frågade en granne i husvagnen intill om hon kunde åka in till centrum och hämta dom mot en lite slant. Det var inga problem, hon hämtade upp dom så gärna. Tänk vad folk är snälla och trevliga när det är sol och sommarvärme.

Vi var här på campingen ett tag, tog en runda på minigolfbanan. Inte min starka sidan men resultatet för Kent och mig blev ändå godkänt, Kent kom på första plats och jag på sista så det jämnade ut sig.

På kvällen tog vi taxi in till centrum för att äta med våra Stockholmskompisar.  Den här gången hamnade vi på Bistro i Vaxholm. Det var inte lika bra som Sportbar nr: 10. Varken mat eller servicen var den bästa men vi hade mycket trevligt. 





När vi skulle tillbaka till campingen tog vi en prominad, välbehövd sådan efter en lat dag med mycket god mat och dryck.

I dag har vi bara tagit det lugnt och varit här på campingen. I morgon tar vi bilfärja och söker oss ut på Värmdö. Det går en fälja flera gången per dag från Stavsnäs ut till Sandhamn, den har avgångar som även passar vår tidtabell. Vi får se, blir det bra väder blir det kanske Sandhamn i morgon.

Här finns inga måsten, vi tar dagarna som dom kommer.

Grattis Micke och Cicci med familjer till era nyinförskaffade sommarnöjen. Ska blir roligt att få både se och prova när vi kommer hem.

Kram på er alla 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0