Nyårsaftonen

Nyråsaftonen firade vi hemma hos Lena och Tommy.





När Lena ringde och bjöd in oss så berättade hon att vi skulle börja kvällen med ett dopp i deras vedeldade tunna. Phu tänkte jag, jag som alltid vill visa mig från den bästa sidan och det är tyvärr inte den lättklädda numera. Det skulle blir så trevlig att träffa dom, även Lisbritt och Lennart som också skulle komma. Vi tackade naturligtvis JA trors badet. Det får väl gå.

När jag berättade för Micke om badet och att jag gruvade fick jag till svar. - Men du mamma, dom är väl inte några ungdommar dom andra heller. Du är så fin så klart att du ska bada.

Ja bad blev det. Oh vad härligt det var. Det var runt 10 grader kallt ute och där satt vi i det varma vattnet alla iklädda mössor. Dom hade också en flytande bar mitt i tunnan med dryck och lite tilltugg.





Tommy såg fantastiskt härlig ut i sin skottekepa med rött löshår. Alla glada och nöjda.
Vi blev kvar i tunnan i hela två timmar.

Därefter blev det god mat och dryck. 





Lena hade köpt ett jätteroligt relationsspel, det gick ut på att man parvis skulle känna varandra så väl att man kunde säga vad den andra hade svarat. Kent och jag klarade matchen bäst, men tacka för det när man varit tillsammans i hela 30 år.




Lena går igenom spelreglerna.




Lisbritt försöker se vad det är för bild på ett av korten med hjälp av förstoringsglas. Vi har nog inte så jättebra ögon nu för tiden någon av oss. Eller så har vi för korta armar.




Tusen tack Lena och Tommy för en mycket trelvig kväll.

Vi ser fram mot Trettondagsaftonen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0