Nu ar varemen bara behaglig

Det tar nagra dagar att bli vad varmen har nere, men nu kanns det bara skont.

Tank vilka bra tjanster vi pa Telia har att erbjuda. Barnen har bestallt utlandsprisplan och da ringer dom till oss pa var thaitelefon for bara 0,59 ore, det ar prisvart. Pratade med flickorna bade i gar och i forrgar, det kanns sa skont att ha nara kontakt trots att vi ar sa langt borta. Horde att det var i det narmaste snokaos och mer skulle det komma. Burr.

Har ar allt bara bra. I gar tog vi moppen ner till Nai Harn, en av dom finaste stranderna har pa Phuket. Den ligger langst ner pa udden. Det ar valdigt backig vag dit ner och Kent var inte nojd med den fina moppen vi hyrt. Den ar alldeles for svag sa den ska vi bara ha tills pa sondag. Han for gora som han vill, jag sitter ju anda bara bakpa och foljer med.



Kent dricker Cola, ingen Singa nar det ar moppeakning.



Stranden i Nai Harn



Det ligger massor av fina batar fortojda dar nere.

Pa kvllen var vi in till Dansken och at, dar blev vi varmt valkomnade av tjerna som serverar. Det ar sa roligt nar dom blir glada och kanner igen oss.

Efter maten gick vi till Elvis, en kille som har underhallit massor av ar pa en och samma bar. Nar vi kom sa han till publiken att vi var bekanta och att Karon var vart andra hem. Ja klart att vi blivit lite bekanta det ar ju 10:e gangen som vi ar har nu.

Det blev nagra Irich. Har gor dom den po Jameson och Caloa.  Den blir riktgt sot och god, passar mig perfekt.

Pa manga barer och restauranger far inte forsajare komma in, men har ar det fritt fram. Alla ska kunna forsorja sig tycker syskonen som driver stallet. Dom ar typiska buddister, omtanksamma och mana om alla.

Det kom in en liten kille som ville salja blommor, det ar tragiskt att sma barn ska tvinags ut pa kvallarna och dra in pengar till familjen forsorjning. Vi kopte inget men jag har svart att inte ge en slant.  Jag vet att det ar en droppe i havet men det kanns i alla fall bra i min mage.  Han var jattegulligt och stallde garna upp pa bild bara han fick titta pa dom sjalv i kameran. Svarare var det att fa honom att le, det var ett busigt charmtroll.

Jag brukar inte handla sa mycket, och absolut inte en massa skramel. Blir det affar sa beror det pa hur forsaljaren ar. Den har tjejen var bade charmig och rolig sa det blev skrammel for hela 1000 THB.  Jag for val dela med mig nar jag kommer hem, det finns nog smatjejer i familjen som uppskattar det mer an jag gor.



Innan jag gick ner och bloggade nu at vi frukost i lagenheten. Den ar verkligen perfekt trots sin enkelhet. Det ar sa skont att slippa kla sig och ga och ata. Har sitter jag till bords endast ikadd en sarong, det ar verkligen toppen.



Nej nu ar det dags att ga hem igen. Kent vantar sakert, vi ska aka upp till Surin och bada i dag. Dar har vi inte badat forut utan bara akt igenom.

Ha det bra alla vanner.


Kommentarer
Postat av: Petra och Peter.

Som vi längtar efter er!!!



Vi vart lite förvånad när vi såg en Cola i pappas hand, Ingen singha??? men förstår sedan när du skrev att ni åkte moppe! Hihi!.



Ja njut av värmen för här snöar det hela tiden. Måste ha kommit ca 40 cm. Så det blir mycket skottning, men Peter tycker att det går bra. Vi glömmer inte bort erat hus! =)

Theo och jag sitter inne hela dagarna. Det går ialla fall jättebra att ha honom, han är jätteduktig. Tova och han har blivit lite bättre kompisar och Peter och jag hjälps åt med honom.



Ha det så himla bra.

Tusen kramar!



2010-01-28 @ 15:12:41
URL: http://pelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0