Dagarna före det nya nyået

Theo har varit till doktorn.

Han har börjat kissa på sig, det har hänt någon morgon att han kissat vid dörren. Vi har blivit irriterade på oss själva och tänke att han inte fick gå ut nog sent. Har har ju också som alla andra i familjen ätit en hel del julmat. Den är väl lite väl salt för honom och då har han säkert druckit mer vatten än vanligt tänkte vi. Men så var det inte. Det skulle blir värre.


Trots sina 12 är är han fortfarande som en liten baby, valpig. När vi ska gå och sova kommer han med sin nalle och vill ligga mellan oss i sägen. Vem kan säg nej det det. Ofta går han till soffan och sover när vi somnat.

En morgon när vi kom upp märkte vi att han kissat i soffan. Då började jag fundera vad som var felet, det är inte normalt. Ingen hund kissar väl där han ligger. Vi fick tvätta och vädra dynan så var det inte mer med det. Kent som är allra mest fäst vi Theo sa till mig, - Det här talar du inte om för någon. Det kommer aldrig att hända igen. Nej det trodde väl inte jag heller.

Nästa natt vaknade Kent blöt som bara den i sängen. Vi som köpte en ny bäddmadrass när vi flyttade in i huset. Nu är det slut med Theo tänkte vi så här kan man inte ha det, en hund som kissar på sig i sömnen.

Petra beställde tid för honom hos vetrinären, vi fick en tid dagen efter men då skulle vi ha med ett urinprov. Hur fixar man det på en hund tänkte jag. Det gick betydligt bättre än jag hoppats på. Jag tog en liten kastrull som jag inte använder och varje gång Theo lyfte på benet för att kissa var jag där med den. Grannarna måste ha trott att jag var alldeles galen.

Hur som helst, det är inget fel på vår lilla vovve. Troligast börjar han blir lite senil pga åldern. Vi fick tipset att ändra hans rutiner och ta bort vattenskålen tidigt på kvällen. Skulle det inte hjälpa fick jag med några tabletter som jag kan ge honom.

Vi hoppas att det blir bra nu. Jag brukar säga att jag inte är så fäst vi honom, det är Kents hund. Så är det inte det märkte jag tydligt nu när tankarna kom på att vi kanske måste ta bort honom.

Vi håller tummarna, det blir säkert bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0