Några dagar i stugan

Ja nu har vi varit några dagar i stugan.

Vi åkte ner i måndags och stannade där tills i går (torsdag). Kent hade en hel del att göra på tomten, ogräset växer som bara den. Diket syntes inte för det lång gräset.

Petra med familj var med oss tills på onsdag. Jag undrar vad Tova säger om stugan inte finns kvar, hon älskar Armis där hon har både oss och farmor och farfar. Blir hon less på oss ringer hon till farmor och frågar om hon kan komma dit och om farmor kan gå och möte henne. Det är nog bättre hos farmor ibland för där fikar man kakor, det gör aldrig vi. En eftermiddag frågade Tova - Ska vi aldrig fika mormor?

Anders dotter Jossefin var där nere med sin familj. Här sitter hon och Petra på filten med alla barnen.



Vädret var riktigt fint så det blev bad också. Här är det Tova som hoppar i med ett skull. För inte allt för länge sedan såg vi en orm som simmade i vattnet, jag tror att det var en snok. Uch och fy, det tänkter jag på varje gång jag är nere på stranden. Det är första gången på alla år som vi har sett en orm i vattnet så vi får hoppas att det dröjer många år innan nästa orm visar upp sig.



Stefanie och Tova


När vi åkte hem på torsdag kändes det bra, jag är riktigt mätt på stugan. Nästa år går den nog till en ny ägare om vi får rätt pengar för den. 

I dag ska vi åka upp till Lit och var med Micke och hans familj. Jacob har trailtävling där i helgen. Det är underbart med husbil, tänk att hur enkelt som helts kunna följa med på olika aktiviteter och ändå ha sitt eget med sig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0