En helg i Lit

Lit en liten by 2 mil från Östersund.

Men oh så fint det var där. Tänk vad otroligt många fina platser vi har i vårt land. Jag sa till Micke, - Numera uppskattar vi fin natur och fina storstadshus, shopping hoppar vi gärna över, det har nog med ålderna att göra sa jag. Du mamma sa Micke, - Då har jag varit gammal länge för det är vad jag alltid har uppskattat mycker mer än shopping.

Vi hade åkt till Lit för att vara med över helgen när Jacob tävlade på sin trail. Han började köra i fjol och det går riktigt bra för honom. Han kör i en serie med många olika deltävlingar, just nu ligger han mycket bra till för att ta hem vinsten. Han vinner dom flesta deltävlingarna, precis som han gjorde även i Lit. Farmor är jättestolt ;-)

Vi bodde på en camping som låg väldigt fint vid Indalsälven. Dagarna tillbringade vi i skogen och kvällarna på campingen där Micke med familj hade hyrt en stuga. Vi bodde i bilen.

Första dagen när vi kom till banan hade jag klänning och sandaler. Det var inte så lämpling klädsel så jag fick byta om. Stövlar eller kängor hade varit det bästa att ha på fötterna. Det grövsta jag hade med var ett par foppatofflor som jag fick sätta en tjock socka i. Man lär så länge man lever, jag trodde att vi skulle stå på en bana och titta på men så var det inte, vi gick över stock och sten rätt in i skogen där banorna var uppmärkat direkt ute i terängen. 

Vädret var underbart, lite sol och lite moln men inget regn. 

Som jag sa gick det bra för Jacob. Fösta dagen var det inga problem alls, dag två hade han ont i halsen och var hängig men kämpade på och tog seger båda dagarna.




Laddad inför dagens första runda.



På gång



Här går det undan



Paus............



Prispallen, Jacob bäst i sin klass.



Line



Hannes



Här kan man prata om att cykla på bakhjulet, Hannes är helt suverän.



Avkoppling på kvällen med bangolf.



Micke tar ett svalkande dopp i Indalsälven efter avslutade tävlingar. Det är kämpingt även för föräldrarna med trail, det ska coachas, motorcykeln ska flyttas mellan banorna och på alla ställen går det inte att köra.



Vyn från tävlingsdepån, som jag sa - otroligt vackert.

Tack Micke, Line, Jacob och Hannes för en mycket trevlig helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0