Vilken skön helg............

Med dåligt väder, regn och rusk.

Ja det är väl inte så man brukar uttrycka sig, vädret har så stor inverkan på oss människor. Jag kan blir riktigt glad när jag vaknar en lördagmorgon och det inte alls är så bra väder. Skönt tänker jag - Nu kan jag ta det lugnt och bara pyssla här hemma. Det är avkoppling för mig.

Telefonen ringde ganska tidigt på lördag morgon, det var Tova som var i luren. -Mormor vill du följa med mig och köpa skidor i dag, frågade hon. Självklart svarade jag, vi hade inte planerat något för dagen. Vi åkte ner till bytesmarknaden här i Kvissleby. Det blev inga nya skidor tyvärr, det som fanns var allt för gammalt och nött och alldeles för dyrt. Det får bli nya i stället och Tova var inte ledsen för att det inte blev några affärer.


Malte Eriksson, 6 år, Alnö, testade en hockeyhjälm på bytesmarknaden i Njurunda Folkets Hus igår. Här med systern Klara, 9 år.

Vi var ner till stugan och tittade till en sväng också. Vi tänke upp en brasa så att det blev varmt och skönt, så fikade vi där nere. Det är så skönt att komma ner till stugan, vi fick riktig lust att stanna kvar där.

På eftermiddagen kom Micke, Line och Jacob och hälsa det på. Dom var sugen på lite fika. Det är så roligt nu när vi bor så nära barnen, det är så lätt för dom att bara titta förbi. När vi bodde inne i stan så var det jättesvårt för dom att få parkering när dom skulle hälsa på. Det gjorde att dom inte kom förbi så ofta. Det här är 100 gånger bättre. Dom hade också varit på bytesmarknaden, men dom är mer rutinerade än vi. Dom hade varit förbi flera gånger och till slut hittade som ett par längskidor som var riktigt bra till Jacob. Man måste tydligen bevaka det som kommer in för att hinna vara med på fynden.

Här är det Tova som plingar på dörren. Håll med om att Kent lyckades med sitt brokvistbygge. Jag är helnöjd med hans arbetsinsats, det blev exakt som jag ville ha det.



Petra hade arbetshelg så vi passade på att bjuda dom på middag. Petra besväras så av halsbränna nu när hon är gravid så jag tänkte att jag skulle göra något skonsamt för hennes mage. Det blev kokt torsk serverad på lutfisk vis. Kent gillar inte lutfisk så det äter vi aldrig här hemme. Däremot äter vi gärna kokt torsk med bersamell sås (vitsås) kryddat med salt och kryddpeppar. Jag kan verkligen rekomender den varianten av lutfisk, den är också betydligt mycket billigare och enklare att tillaga. Petra valde att ta hackade ägg till i stället, det går ju bra det också.

 
  Håll med om att det ser riktigt gott ut.

Nu hör jag att det är Parlamentert på TV, det missar jag helst inte.

Ha det bra.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0