Vilken trevlig och rolig kväll

Tusen tack alla ni som var med i går kväll.

I går hade vi vår tjejträff hos Ingrid. Vi fick en försmak av julen, det var bl.a en soppa med lutfisk. Det låter konstigt men det var verkligen god. Den kan även ätas året runt för den var även riktig god utan lutfisk.

Jag hittade receptet i Coop receptbank, det måste bara vara den. Jag rekommenderar er att testar den.

Gå in på bifogade länk om du vill komma till receptet.
http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=180&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=36499  

Lutfisk i grönskande soppa

Vilket kanongäng vi är,  så glatt så glatt det blir när vi träffas. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde i går. Ni skulle bara ha hört våra samtalsämnen, dom lämpar sig inte för att återges här. Vi får se tjejer hur det blir med Lenas statistik. Ställer ni bara upp så lovar jag att göra ett snyggt diagram. 

Ingrid hade verkligen ordnat en trevlig kväll i sitt fina, hemtrevliga hus.

Här sitter vi i hennes uterum och dricker fördrinken som bestod av årets julglögg. Den var mycket god.



Berit, Megan och Lena



Margareta



Britt



Ingrid förbereder maten i sitt nya fina kök.



Ingrid, Lena och Britt



Berit, Megan och Margareta

På följande små bilder visar vi resultatet av Lenas vetenskapliga presentation. Vad ämnet var det får jag ta en annan gång, men jag kan säga att det var mycket intressant. Lena hade många teoretiska funderingar kring ämnet. Ju mer hon drog av sina teorier, ju mer skattade vi. Det var nog ingen av oss som behövde någon makeup remover, skrattårarna fixade bort sminket för kvällen.

   

Kvällen avslutades lite lugnare med kaffe och avec. På bordet stod det mycket gott att välja på.



Ja den kvällen blev inte tidig. I morse när jag vaknade var jag glad att jag var chaffis i går. Jag hade nog varit ännu tröttare i dag om jag smakat på att gott som bjöds.

Tusen tack allihopa för en jättetrevlig kväll och ett särskilt tack till dig Ingrig.



Kommentarer
Postat av: Megan

Jättebra Annica, kul med så många fina bilder

o visst hade vi jättetrevligt

blir spännande att se statistiken om förhandsbeskedet håller

2009-11-26 @ 21:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0