Nu måste det blir skärpning

Nu har det snart gått en vecka igen sedan jag tog mig tid och bloggade.

Det har inte hänt så mycket. Det har varit farsdag med traditionellt firande. Paket, middag och tårta. Kent fick en snygg tröja av barnen, av mig fick han ett par stövlar. - Ja han är inte min pappa, men som ni säkert vet så gillar jag skor och stövlar och varför då inte köpa ett par läckra åt honom.

Håll med om att dom är riktigt snygga. Kent fick dom i svart men jag hittar ingen blid på svarta på nätet, och som vanligt har jag inga batterier i min kamera. 



Jag har jobbat på hemmaplan hela veckan och det känns riktigt skönt. Det har varit mycket resor nu sista tiden. Nästa vecka ska jag vara två dagar i Västerås.

Tova har fått vattkoppor så i söndags när vi firade far fick vi ha två sittningar så att hon inte skulle smitta ner lilla Alfons, han är 3 månader nu men för liten för att få vattkoppar.



Ganska stampad eller hur? Hon har fått medicin så att hon inte ska riva sönder sig och få bestående ärr.

Jag börjar längta efter första advent. Det blir så mysigt när man får tända många ljus och lampor. Jag byter inte gardiner så ofta men när det är jul vill jag att det ska synas. Måste köpa nya i år och då blir det extra roligt, dom jag haft tidigare passar inte här i vårt nya hus.



Dom här skulle nog blir fina hos oss. Vi har svarta bänkskivor och ljusstakar i köket. Vi får se vad det blir, jag lägger väl ut en bild när jag tycker att jag gjort julfint.

______________________________________________________________________

Gunilla, om du fortfarande läser min blogg så ska du veta att Kent och jag ofta pratar om dig. Du känns verkligen som en riktigt nära vän. Vi är så tacksamma för allt du gjorde för mamma och oss. Som jag har sagt till dig tidigare var det inte lätt att komma mamma nära för utomstående, men det lyckades du med. Jag hoppas att du har det bra. En stor kram till dig från mig.



Nej nu räcker det för den här gången.

Ha det så bra.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0