Nu är det 1 advent

Vi har gjort fint i fönstren och varit på innebandy i dag.


I går var Cicci och jag och skulle köpa gardiner, vi var på tygaffärn i Birsta. Cicci hittade genast det hon skulle ha, jag gick runt och velade. Dom flesta panellängderna kostade 250 kronor paret, jag hittade inga som fångade mig. Jag vill ha julfint men inte som när vi hade barnjul. Varför köper du inga gardiner sa Cicci, du kan väl inte vara så snål så att du inte tycker att det är värt runt 500 kronor och få ett fint julfönster. Nä så snål är jag inte, hur som helst det blev inga gardiner ute i Birsta.


När Cicci och jag skildes åt på stan gick jag till Olssons tyger. Där hittade jag vad jag sökte. Köpte 4 längder trots att jag behöver bara två, dom ligger ju i paket om ett par och jag ville ha en mönstrad och en enförgad. Dom andra längderna tänkte jag att dom kan jag lägga på julbordet som löpare ovanpå den en stor enfärgad julduk.

Totalt handlade jag julgardiner för 190 kronor, det är bra pris och fint blev det också. Eller hur.




När julfönstret var fixat åkte vi till Härnösand där Jacob var och spelade innebandy. Micke hade åkt upp redan på morgonen men kunde inte vara kvar hela dagen så vi åkte upp till kl 13.30 och var med tills det slutade. Jacob spelar back, den här helgen var han inhoppare hos ett lag med äldre grabbar. Han gjorde riktigt bra ifrån sig. Det hördes många rop - Bra Jacob, från läktaren.

En match vann dom med hela 18-3, från nästa match gick dom tyvärr mållösa. Den slutade 0-7, men vad gör väl det när man har roligt.



Jacob med nummer 19 på ryggen.



Jacob i mitten på bilden.





Jacob här beredd att försvara målet.

Jag är inte så sportintresserad men den här matchen kändes större än en final i elitserien. Jag förstår att även föräldrarna blir bitna, här är det tillåtet att hålla på sina barn och vara stolta över dom. Här fanns ingen Jantelag kan jag lova.


Middag i dag.

Det blev Ingrids soppa utan lutfisk. Vi tog en klick cheverkräm på i stället, blandade bredbar chevre med Philadelfia ost. Vilken god soppa, den gick verkligen hem hos Kent.


Nej nu ska jag sätta mig med ett glas vin och ladda ner gamla 70 och 80-tals låtar på Spotify. Har du inte Spotify så fixa det, tänk att komma åt alla världens musik lagligt. Det gillar jag.


Önskar dig en riktigt trevlig 1:a Advent.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0