Sommar och semester

Snart har vi semester.

Jag längar jättemycket. Vi går på vår ledighet redan till midsommar. Så tidigt har vi inte semestrat på många år, men nu längar jag verkligen efter ledighet. Vi ska bara vara hemma, det är så mycket som ska fixas. Stugan och det nya trädäcket ska blir klart, huset här hemma ska målas. Här ska också byggas ett litet däck där att vi kan sitta skönt i morgonsolen med kaffekoppen och tidningen. Kent har beställt färgen så i helgen blir det målarkläder på om inte regnet kommer. Låter det som semester eller................  jag börjar tveka.

En helg ska vi ut med husvagnen i alla fall. Jag vill åka och campa med alla fem barnbarnen. Vi behöver inte åka långt, det räcker med Bergafjärdens camping. Den ligger bara en mil härifrån och är helt ok. Vi var ner dit en sväng i kväll och tittade och det står redan massor med vagnar där. Många säkert säsonguppställda.



Inga gröna fingrar i vår familj.

Jag önskar så att jag hade lite gröna fingrar, men det kommer jag aldrig att få. Här håller Kent och Tova på att gödsla vår Rodondendro, hoppas att den överlever. Spännande att se om och när den blommar, den är full av knoppar nu i alla fall.



Har bokat vinterresa

Jag har också bokat vår nästa vinterresa, som vanlig blir det Thailand även då. Vi åker i slutet av januari och blir borta en månad. Övriga år har jag bokat resan genast när vi kommit hem men i år fanns ingen tanke på det. Då fanns bara tankar på mamma. Nu håller jag på att söka lägenhet där ner. Alla säger att det är så svårt att få tag hus eller lägenhet till vettiga priser. Det verkar inte vara så, jag har redan fått napp på hela tre lägenheter. Vi får se när jag får svar på mina frågor vilket det blir. Det är viktigt att det är ett utrustat kök och att vi har tillgång till ballkong eller terass. Priserna varierar mellan 8 000 kr till 13 200 för 4 veckor, det är helt ok tycker jag.

Nej nu ska jag gå och titta på nyheterna vilket är ett måste varje kväll. Är jag ensam hemma en kväll kan jag titta hela kvällen på nyheter och olika debatt och samhällsprogram. Jag är så trist framför TV så ofta får jag ligga själv på sängen och titta. Kent och jag har inte riktigt samma TV intresse men det gör inget, det fungerar så bra i alla fall.

Hörs igen hopps jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0