Jag har inte slutat att blogga

Det har bara varit så mycket nu den sista tiden så jag har inte hunnit med.

Varje ledig dag har vi varit i stugan. Kent håller på att bygga ett trädäck på framsidan. Jag tror att det kommer att blir jättebra, stort blir det i alla fall. Nu är underlaget (en himla massa grus) och reglarna fixade.  Jag ville att vi skulle bygga den med vinklade hörn men där fick jag ge mig. Tror att det var lika bra, det hade kanske blivit för mycket. Nu är det staketet som ska planeras. Vi vill ha ett sånt här som många bygger nu, det är bara liggande ribbor. Kent har tagit hem två provribbor i olika bredd, det är inte så lätt att välja. Vad blir snyggast.

Så här vill jag att det ska se ut, men ribborna ska målas svarta så att det blir mer effektfullt. Vi får se, blir det bra lägger jag kanske ut en blid när det är klart.



Inte vår stuga, det är bra med Internet man hittar så mycket bra att ha.

Jag har också planterat bondsyrener, tror jag att dom heter. Jag hoppas att dom kommer att blir så här fina när dom vuxit sig stora. Var in på Norells Handelsträdgård i Njurunda och skulle köpa dom där. Dom var så himla otrevlig så det blev ingen affär. Jag har lovat mig själv att aldrig gå dit mera. Jag var till vår granne Anders och fick några skott i stället.



Håll tummarna att det blir så här fint i min trädgård

Nej nu är det dags att stänga ner för idag. Jag har varit ute och rest jättemycket i jobbet den senast tiden. Det blir riktigt tidiga mornar och sena kvällar. Det är så lätt att sitta uppe länge och inte tänka på morgondagen och när klockan ska ringa redan klockan 04:30. I kväll ska jag inte göra den missen, går och lägger mig med en tidning i stället. Har ingen bra bok just nu tyvärr. Är det någon som har ett bra boktips tar jag gärna emot det. Inga deckare, det pallar jag inte med.

sasplan_200.jpg








Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0