Vilken vecka

På resande fot är det inte lätt att hinna med och blogga

Den här veckan har jag inte tillbringat många timmar hemma i bostaden. Jobbet har krävt en hel del resande. Åkte iväg vid lunchtid i tisdags, kom hem och sov hemma torsdag natt för att åter åka iväg i dag. Det känns som jag lever jobbet just nu. Det är tur att jag trivs så himla bra, om inte hade det varit tungt. Nästa vecka kommer jag att vara på resande fot varje dag.

I helgen ska vi börja tömma mammas lägenhet. Jag undrar vart vi ska göra av allt,. Ett helt bohag - Ett helt liv. Det är inte mycket som ryms hos henne på Skottsund. Det känns inte bra att kasta bort hennes saker, vi får sortera och skänka bort så mycket som möjligt. Kanske vill Erikshjälpen ha en del. Ja vi börjar väl så får vi se hur det går. Jag hör att många är så duktiga och säljer på Blocket, Tradera mm. För mig känns det bara jobbigt att ev annonsera ut hennes saker. Ska någon annan stå där och sätta värde på hennes prylar. Dom har ju inte så stort ekonomiskt värde men för oss anhöriga har dom ett helt annat värde. Vi kommer ihåg olika epoker när vi ser hennes saker. - Ja vi får se hur det går och vart det hamnar.

Nu när jag sitter här och skriver ringer sköterskan från Skottsund. Eftersom jag har varit borta i veckan har jag inte träffat mamma sedan i måndags. Hon ville berätta att dom nu satt in morfinsprutor igen för att skona mamma från värken. Jag undrar hur länge det kan vara så här. Det som glädjer mig är att mamma fortfarande vill vara kvar hos oss. Hade hon inte velat det hade hon inte heller funnits i dag. Jag och övriga i familjen gör vårt yttersta för att mamma ska ha det så bra hon bara kan.

Nej nu är det fredag em,  inte ska jag väl sitta här och blogga då. Hur skulle det vara om jag tog mig tid för Kent. Han som ställer upp så otroligt bra för mig, kvällen ska jag ägna åt bara honom. Tack Kent för att du alltid finns för mig!

Ha en riktigt trevlig helg alla vänner
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0