Städdag

I dag är det en städdag

Det är skönt för både kropp och själ att städa och dona, att göra fint runt omkring sig. Jag har köpt många nya blommor och krukor för att pigga upp både mig och hemmet, det behövs. Caroline af Ugglas sjunger för mig i bakgrunden, det känns riktigt bra i dag. Jag brukar inte tycka om att vara ensam, går ofta då och väntar. Vad jag väntar på vet jag oftast inte. I dag väntar jag inte på något, jag mår riktigt bra här hemma i min ensamhet


Nya blommor i sovrummet.


Nya blommor vid matplatsen.


Ny blomma i rummet.

Det blev riktigt fint, roligt att ta in lite färger i vårat annars ganska svart - vita hem.

Ska bädda rent i sängen. Nu är det färdigsovit där för dig Theo, jag lovar det vad än husse säger. Det blir så mycket hår i sängen så risken är stor att vi, både husse och jag får astma annars. I natt är det inte lönt att du gnäller och eller frågar snällt, jag kommer att vara benhård. - Ingen hund i sängen mer.



Nej nu måste jag fortsätta och göra fint så att jag hinner med mig. Måste hinna med att handla till middagen i kväll. Tror att jag ska göra något gott med sötpotatis. Det är så gott att rosta den i ugnen men lite vanlig potatis och chevre. Det lutar åt det med en god köttbit till, vi får se.

Önskar er alla en riktigt skön och avkopplande helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0