Melodifestivalen



Jag blev så himla glad att Caroline af Ugglas gick vidare till finalen på Globen

Äntligen får jag se henne live igen, jag tycker att hon är så himla bra. Det var när hon kom med sin tolkning av Jenis Joplin som jag upptäckte henne. Ska sanningen fram så var det inte jag som gjorde den upptäckten, det var mina barn. Dom sa att jag bara måste köpa skivan, när jag inte gjorde det köpte dom skivan till mig i stället. Tack för det mina ungar för jag gillar verkligen Caroline numera.

I somras när vi var på husvagnssemester stannade vi till i Gränna. Det var inte vår första tanke att åka dit, det blev vårt andrahandsalternativ när vi inte kom in på någon bra camping på Västkusten. Tur var väl det för andra kvällen i Gränna var det allsång på stranden. Det lät inte så himla kul tyckt vi men när vi såg att Caroline skulle uppträda hade vi inga som helt tveksamheter. Vi satt på första parkett, vilken kanonkväll. Det är en sådan kväll som vi kommer att minnas många år.

Och nu, nu ska jag äntligen få se henne igen. Den här gången på Globen för vi ska nämligen dit på fredag. Vi har inga finalbiljetter i år utan får hålla till godo på genrepet. Men det duger bra det också. Inget kan blir fel när Croline uppträder.
Jag tror inte att hon har någon tjans att gå vidare, det ska hon inte heller med den låten. Men den kommer säkert att blir stor här i Sverige.



Jag tyckte också att Lilli och Sussi gjorde ett mycket bra framträdande med en helt ok låt. Det är kul när några gamligar kommer tillbaka och dom behövde inte alls skämmas. Undra hur gammal dom är? Det var ju i början av 80-talet som dom hade sin storhetstid. Dom måste ju närma sig 50 år dom också, snacka om att bära åldern med heder. Det är beundransvärt när man behåller sin ungdom utan att för den skull tro att man är ung. Då blir det ofta patetiskt, fel attityd, fel kläder mm.



Nej, nu ska kanske tänka på min egen ålder och ta en riktigt lång promenad. Känner att jag varit lite väl stilla på sista tiden, varningsklockorna ringer högt som attan när jag går i bl.a trappor. Vädret är helt ok, ca 0 gradigt så jag har inget alls att skylla på. Det ska vara då att det är så mysigt att sitta och surfa runt på datorn. Men det blir man inte pigg och ung i kroppen av. Även sinnet får sig en törn för det är lätt att åka iväg ut i cyber rymden och glömma verkligen för en stund, men det är kanske bra också. Vad vet jag.

Jag hoppas att du har haft en riktigt skön helg med dina när och kära.
Vi ses och hörs hoppas jag.


Kramar från Annica

Kommentarer
Postat av: Anna

Man behöver lite av båda tror jag :) och lagom är bäst!

2009-03-09 @ 20:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0