Mamma fantastiska kvinna

Var får du dina krafter ifrån?

Du är så dålig nu men kämpar så innerligt tappert. Jag skulle inte bli förvånad om du vaknade i morgon och sa - Annica och Kent är ni här, oj vad dålig jag har varit.

Jag har varit  hemma hos mamma hela veckan, från och med onsdag dygnet runt. Hon är riktigt dålig och får morfin var fjärde timma, vid behov får hon dessutom lugnande medel. Hon äter inte, tar inte sina ordinarie mediciner men hon kämpar ändå så tappert. När hon vaknar är hon oftast klar. I dag sa hon - Ålskar, älskar älskar dig. Mellan oss vet vi, eller hur? Klart vi vet mamma. Men som sagt, jag skulle inte blir förvånad,  och jag skulle bli fruktansvärt glad.

Kent sover här med mig, han är bara helt underbar. På dagarna har han jobbat. I dag har han skottat taket på stugan så att inte det rasar in.  All annan tid är han här hos mig och mamma. Mina barn kommer varje dag. Petra och Cicci har varit hemma från jobbet för att stötta mig och mamma på dagarna. Micke kommer så ofta han bara kan, både på arbetstid och på kvällarna.  Även deras respektive kommer ofta. I går när vi sa att Mickes fru Line skulle komma sa mamma. - Va trevligt,  I dag ska vi ha fest.

Leif kommer varje dag, han är otroligt fin med mamma, med mig och min familj. Härom kvällen när vi var här alla sa han - Vad trevligt det är att vara tillsammans, synd bara att vi inte kan vara glada. Jag är så glad att jag har dig Leif. Vi ska se till att vara tillsammans oftare,  vi ska vara rädda om varandra. 

Just nu sitter Kent och ser på melodifestivalen, mamma sover lugnt och skönt här i rummet tillsammans med oss. Ja vi tar en minut i taget, hoppas inte på under utan ser bara till att det är så lugnt och skönt det bara kan vara.

Jag är så glad att vi alla har varandra. Jag är också så glad att mamma bor på Skottsundsbacken för här finns det änglar, skyddsänglar som stöttar oss hela tiden och ser till att allt fungerar både för mamma och för oss. Tack till er alla och ett särskilt Tack till mammas Gunilla.  

Älskar, älskar, älskar dig mamma. Du är den bästa mamman i hela världen. Tack för att just du är min mamma.





Kommentarer
Postat av: Anna

Tänker på er!

2009-03-15 @ 11:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0