Mamma du fattas mig

 
Axet symboliserar att det korn som göms i jorden bär på dolda möjligheter - Att föda ett nytt liv.

Min allra bästa vän har somnat

Hon somnade in klockan 09:00 den 17 mars, lungt och stilla. Jag satt vid hennes sida och det kändes så fint.  Kent, barnen och Tomas kom så att vi tillsammans kunde ta ett sista farväl av mamma. Därefter åkte vi på Svartviks Herrgård och åt lunch, där slöt även Leif och Birgitta upp. Den här dagen var en av dom svåraste jag upplevt men det var också en väldigt fin dag.

Jag undrar mamma om du får en enkel biljett till Nirvana. Det skulle inte förvåna mig om det blir så för du har alltid handlat så rätt. Du har spikrakt följt den Åttafaldiga vägen genom livet. Vi får se hur det blir, jag känner ingen oro för jag vet med säkerhet att du har en väldigt god karma.

Tack för allt mamma, Vi ses   ............ 

Kommentarer
Postat av: Kreativa tankar

O vad fint du skriver om Sonja. Det är skönt för henne att hon fått somna. Vi som är kvar här på denna jord har en stor övertro på att det alltid är bäst att ha dom som står en nära kvar så nära en som möjligt. När vi släpper det o låter våra när lugnt somna in,när den tiden har kommit, då är det verkligen kärlek. Det andra handlar mest om en enorm egoism - vi vill inte möte det svåra att ta avsked.



Du Annica går från klarhet till klarhet. Du ger alltid så mycket av dig själv, även om du inte själv alltid inser det.



Vilka fina ord om mamma .....



Allt blev rätt du hann med att komma hem från en behövlig semester, du hann med att ägna all din vakna tid de sista dagarna med Sonja. Även om det är tungt att mista mamma så kommer du att kunna titta tillbaka o känna att du gjort allt rätt o det kände givetvis Sonja.



Ta en promenad ut i solen o njut av att våren är på väg.



Kram från MEgan

2009-03-19 @ 10:05:28
URL: http://norasand.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Önskat att jag varit där med er,men Sonja kommer jag alltid att minnas som den fina,glada och varma person som hon var.Ha det så bra Annica



Gunilla

2009-03-21 @ 22:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0