Sitter på Arlanda

Väntar på flyget som ska ta mig hem

Har varit på en två dagars träff i Stockholm med jobbet. Nu när jag kom till Arlanda och skulle gå genom säkerhetskontrollen så började dom titta i mina väskor. Jag visste att jag inte hade något med mig som jag inte kan ta med ombord. Dom hittade inget så dom körde mina väskor genom kontrollen en gång till. Då säger vakten att jag har en tång i min handväska. Det kan väl inte vara möjligt tänkte jag. Jo mycket riktigt där var en gammal sockertång som jag tagit reda på hos mamma. Den hade varit i min väska även på nerresan till Stockholm men då var det ingen som upptäckte den. Jag vill inte checka in mitt bagage när jag bara hade en mjuk väska där även datorn ligger. Vad gör jag tänkte jag men då kom jag på att jag kunde gå och köpa ett kuvert och posta hem tången för den ville jag verkligen ha kvar. Tur att jag hade gott om tid för en gångs skull.

Riktigt så här fin var inte min tång, den var dessutom lite rostig.



Ja nu sitter jag här i restaurangen och pustar ut med ett glas vin. Det gäller att vila i kväll för på lördag och söndag är målning som gäller igen. Vi hoppas blir klara med huset i Forsa. Det blir riktigt bra. Vi har valt en ljus gul nästan beige färg på fasaden och vita knutar. Tak, grund och plåt kommer vi att målas svart. Jag vill också ha ett litet däck med svarta räcken på framsidan.  Det var inte lätt att värga färg, det finns verkligen många kulörer att välja bland.




Vad blir det för mat när jag kommer hem

Det är både på gått och ont att komma hem en fredag kväll. Jag slipper att handla maten och även att tillaga den. Undra vad han har hitta på. Kan tänka mig att det blir diverse från delidisken på Nivrena eller kanske en smörgåstårta. Det spelar ingen roll, bara att han fixar något och gör trevligt tills jag kommer så är jag mer än nöjd. 

Smörgåstårta på italienska

Snart är det semester.

Men först är det några hektiska dagar innan jag går på ledighet. Nästa vecka reser jag två-tre dagar. Luleå på tisdag, Göteborg på onsdag och ev Gävle på torsdag. Den resan är inte 100 spikad ännu. På torsdag är det dessutom skolavslutning på kvällen och den ska jag gå på. Allt för ofta prioriterar jag jobbet  före familjen men det kommer jag inte att göra nu på torsdag när tre av mina fem barnbarn går på sommarledighet.  Jag får se till att åka hem i tid så att jag hinner vara med.

Nej nu är det dags att gå till gaten, snart går flyget hem.

Kommentarer
Postat av: Megan

O vad det verkar stressande att vara anställd annat är det med oss avtalspensionärer. Men även i den världen kan man ha svårt att hinna med det man tänkt sig. Jag instämmer helt i dina inlägg om att det är mycket lätt att prioritera företaget före familjen MEN MAN MÅSTE sätta sig ner o TÄNKA till vad är viktigt....... o även om både du o jag vet det så hamnar man lätt i fel folla. TA NU LEDIGT PÅ TORSDAG o va med barnbarna- TIDEN KOMMER INTE TILLBAKA varken med våra egan barn eller med våra barnbarn.

KUL ATT LÄSA DINA INLÄGG



KRAM från pop mormor

2009-06-05 @ 22:13:50
URL: http://norasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0